mobilskattjakt

Agenternas kollega, agent 00X, har länge jobbat på ett fall och är en legendarisk mästertjuv på spåren. Mästertjuven är känd för spektakulära kupper, där hen stjäl ovärderliga konstföremål, juveler och annat som anses vara omöjligt att stjäla. Som sin ”signatur” brukar hen lämna en guldfärgad handske i stöldgodsets ställe. Agent 00X jobbar ”under cover” och har lyckats komma mästertjuven nära och skickar en del information till agenterna när det går – men 00X måste vara mycket försiktig, mästertjuven litar inte på någon.

Agenterna ska följa i tjuvens och 00X fotspår och lista ut detaljer om kuppen, i de kryptiska ledtrådar som agent 00X lyckas skicka till dem. Agenternas uppdrag är att avslöja mästertjuvens identitet och att stoppa mästertjuvens nästa kupp!

Det här är en aktivitet som kombinerar karta, ledtrådar och frågor som ska besvaras i mobilen med hjälp i form av hemliga kuvert från högkvarteret. Vill man låter man upp till 10 lag tävla mot varandra på tid! Det hela är superkul, klurigt och coolt!

Tema: Hemliga agenter
Ålder: 10-14 år
Längd: 12 kartpositioner, 11 gåtor
Tidsåtgång: Beror på hur många lag man är och med vilka avstånd man placerar ut frågorna. Det hela är alltså mycket flexibelt, men räkna med +/- 40 min från start till mål vid en kortare runda.
Antal deltagare: 1-10 lag.
Pris: 249 kr / event med upp till 5 lag. 349 kr för event med upp till 10 lag.

Beställ TOP SECRET – Agenternas hemliga uppdrag här>>

spionkalas, agentkalas

Så här fungerar en mobilskattjakt:

  1. Du beställer skattjakten på www.grapevine.nu, betalar och får allt du behöver skickat till dig med e-mail, på en gång. Du får en guide och ett mail med länk till din arrangörssajt och aktiveringskod för den skattjakt du valt.
  2. Du bestämmer lag, sätter ut rutten för skattjakten och får QR-koder.
  3. På alla telefoner som ska användas i skattjakten laddar man ner vår app GrapevineGO för iOS eller android.
  4. När man vill starta skattjakten scannar man enkelt lagets QR-kod och det hela är igång!
  5. Deltagarna läser sitt uppdrag och ska hitta första kartpositionen, när de kommer i närheten får de se den första gåtan. Gåtan måste besvaras (med svarsalternativ) för att komma vidare och se nästa position.
  6. Svarar men fel får man ett tidsstraff på 30 sekunder, innan man får försöka svara igen.
  7. Efter hela banan når man slutpositionen – och skatten!
  8. Vill man låter man lag tävla på tid, då kan man nu se resultatet. Vinnare är de som haft flest rätta svar på kortast tid!