”SPOOK SQUAD – Spökjägarnas uppdrag” är en kul och spännande mobiljakt där barnen blir spökjägare! Med hjälp av mobilen med grapevineGO-vår appen jagar varje lag 10 spöken, löser deras gåtor och öppnar en portal till andevärlden. På kartan i mobilen kan barnen se var det förekommer övernaturlig aktivitet, och varje gåta de löser ger en ledtråd till den magiska knackning som krävs för att låta spökena vandra över till ”andra sidan” innan det är för sent!

Det hela börjar med att varje ”insatsgrupp” får ett brev från SPOOK SQUADs högkarter med ett nytt uppdrag och de scannar sin QR-kod för att aktivera sin spökdetektor. Under jakten får barnen även fler ledtrådar från högkvarteret, gömda i kuvert som du själv enkelt skriver ut.

Den här mobiljakten passar barn från 11 år och uppåt, och frågorna har lite varierande svårighetsgrad. Vill man kan upp till 10 lag tävla mot varandra på tid, elelr så kan en insatsgrupp hjälpas åt att fånga de luriga övernaturliga varelserna! Det här är en perfekt mobiljakt om man vill gå ”all-in” och skrämmas lite på vägen… Och en superrolig aktivitet till spökkalset!

Tema: Spökjakt
Ålder: från ca. 11 år
Längd: 11 kartpositioner, 10 gåtor
Tidsåtgång: Beror på hur många lag man är och med vilka avstånd man placerar ut frågorna. Det hela är alltså mycket flexibelt, men räkna med +/- en timme från start till mål vid en kortare runda.
Antal deltagare: 1-10 lag.
Pris: 249 kr / event med upp till 5 lag. 349 kr för event med upp till 10 lag.

Beställ SPOOK SQUAD – Spökjägarnas uppdrag här>>

Så här funkar en mobilskattjakt:

  1. Du beställer skattjakten på www.grapevine.nu, betalar och får allt du behöver skickat till dig med e-mail, på en gång. Du får en guide och ett mail med länk till din arrangörssajt och aktiveringskod för den skattjakt du valt.
  2. Du bestämmer lag, sätter ut rutten för skattjakten och får QR-koder.
  3. På alla telefoner som ska användas i skattjakten laddar man ner vår app GrapevineGO för iOS eller android.
  4. När man vill starta skattjakten scannar man enkelt lagets QR-kod och det hela är igång!
  5. Deltagarna läser sitt uppdrag och ska hitta första kartpositionen, när de kommer i närheten får de se den första gåtan. Gåtan måste besvaras (med svarsalternativ) för att komma vidare och se nästa position.
  6. Svarar men fel får man ett tidsstraff på 30 sekunder, innan man får försöka svara igen.
  7. Efter hela banan når man slutpositionen – och skatten!
  8. Vill man låter man lag tävla på tid, då kan man nu se resultatet. Vinnare är de som haft flest rätta svar på kortast tid!

Läs mer om hur du fixar en kul Spökjakt till barnen här>>