Ett kul mobilbaserat event för vuxna! Perfekt till kick-offen, julfesten på jobbet, möhippan eller svensexan. Dela upp deltagarna i upp till 20 lag som tävlar mot varandra på tid i en spännande spionjakt. Storyn och frågorna är klara men du som arrangör kan själv bestämma rutten på spionjakten genom att själv sätta ut positionerna på en karta. Eventet kan ta deltagarna från kontoret till en restaurang eller en festlokal eller bara ett varv runt kvarteret – du bestämmer!

En företagshemlighet har stulits av två före detta agenter som nu jobbar frilans för näringslivet och gör ”buzinez”. Ni har fått styrelsens uppdrag att diskret följa förövarna och ta reda på vart de tar vägen med informationen och om möjligt ta tillbaka den. Ni har sett förövarna på övervakningskameran och i och med att de är av interpol kända brottslingar har ni kunnat identifiera dem som Pjotr Romanovitj Raskolnikov och Dmitrij Ivanovitj Chodorkovskij. Det är dags att inleda jakten – men ni har att göra med hårdföra typer så var försiktiga!

Lagen följer efter spionerna jorden runt – på varje plats måste en fråga besvaras för att få reda på vart spionerna tar vägen härnäst. Det lag med flest rätta svar på kortast tid vinner!

Antal frågor: 12
Tidsåtgång:
Beror på hur många lag man är och med vilka avstånd man placerar ut frågorna. Det hela är alltså mycket flexibelt, men räkna med +/- 40 min från start till mål vid en kortare runda.
Antal deltagare: 1-20 lag.
Pris: 399 kr / event för upp till 10 lag. 499 kr / event för upp till 20 lag.

Beställ Spionjakten här>>

Så här funkar en mobiljakt:

  1. Du beställer mobiljakten på www.grapevine.nu, betalar och får allt du behöver skickat till dig med e-mail, på en gång. Du får en guide och ett mail med länk till din arrangörssajt och aktiveringskod för den produkt du valt.
  2. Du bestämmer lag, sätter ut rutten för jakten och får QR-koder.
  3. På alla telefoner som ska användas laddar man ner vår app GrapevineGO för iOS eller android.
  4. När man vill starta mobiljakten scannar man enkelt lagets QR-kod och det hela är igång!
  5. Deltagarna läser sitt uppdrag och ska hitta första kartpositionen, när de kommer i närheten får de se den första gåtan. Gåtan måste besvaras (med svarsalternativ) för att komma vidare och se nästa position.
  6. Svarar men fel får man ett tidsstraff på 30 sekunder, innan man får försöka svara igen.
  7. Efter hela rundan når man slutpositionen!
  8. Vill man låter man lag tävla på tid, då kan man nu se resultatet. Vinnare är de som haft flest rätta svar på kortast tid!